ویزای ژاپن

شرایط ویزای ژاپن : 

باید مدت  اقامت مورد نیازتان را در ژاپن تأیید کنید تا نحوه ی اخذ ویزای ژاپن مشخص شود .

هدف خود را در نظر بگیرید تا بتوانید در انتخاب ویزای مناسب به نتیجه برسید .باید با توجه به نیاز خود و همچنین هدف از سفر به کشور ژاپن ویزای مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید . شرایط ویزای ژاپن را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :

  • با سفارت یا کنسولگری  ژاپن تماس بگیرید تا برای فرستادن درخواست ویزای ژاپن وقت بگیرید . با این حال ، برخی از سفارت های ژاپن درخواست های فردی را نمی پذیرند بنابراین باید از آژانس  مسافرتی درخواست دهید . آژانس از طرف شما درخواست را در سفارت یا کنسولگری می فرستد .
  • مدارک مورد نیاز را برای ویزای ژاپن جمع آوری کنید . مدارک را به سفارت ، کنسولگری یا آژانس مسافرتی بفرستید ، سپس صبر کنید تا ویزا به جریان بیفتد . این روند معمولا 5 روز کاری طول می کشد . گذرنامه خود را به سفارت یا کنسولگری یا آژانس مسافرتی تحویل بدهید . اگر درخواستتان تأیید شده باشد ویزای شما صادر می شود و می توانید از آن برای سفر به ژاپن ( با انقضای سه ماهه ) استفاده کنید .

انواع ویزای ژاپن : 

ویزای ژاپن را می توان به سه دسته اصلی دسته بندی کرد به طور کامل این دسته ها و زیر مجموعه های آن  را توضیح می دهیم  :

ویزای کار : ویزاهای کاری ویزای اقامت بلند مدت در نظر گرفته می شوند و  کاری را پوشش می دهند که به دانش یا مهارت های حرفه ای در سطح بالا نیاز دارد . بنابراین شامل وظایف کارگری نمی شود . شغل هایی مانند پیشخدمت ، کارگران ساختمانی ، فروشندگان و …  نمی توانند ویزای کار بگیرند .

ویزای غیرکاری : این نوع ویزا ویزای اقامت کوتاه مدت محسوب می شود و محدودیت هایی دارد . کسانی که برخی از کارها را با ویزای غیر کاری ژاپن انجام می دهند  نمی توانند از تعداد

ساعت های مجاز در هفته بیشتر فعالیت کنند .

ویزاهای مربوط به خانواده : ویزاهای مربوط به خانواده ویزای اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته می شوند و هیچ محدودیتی در استخدام ندارند ،  بنابراین می توانید بیش از یک شغل داشته باشید یا شغل خود را تغییر دهید .

ویزای کار ژاپن : 

ویزای کار ژاپن فقط برای افرادی است که یک پیشنهاد شغلی در کشور ژاپن داشته باشند . این افراد می توانند در زمینه های هنری ، بازرگانی ، ورزشی ، دیپلمات ها یا مقامات یا برای آن دسته از پروژه های تحقیقاتی مفید باشد که تحت قرارداد با سازمان های دولتی یا خصوصی در ژاپن کار می کنند .

ویزای تحصیلی ژاپن : 

ویزای تحصیلی ژاپن  معمولا متقاضیان زیادی از ایران دارد و در دسته ی ویزاهای غیر کاری قرار می گیرد . تمامی افرادی که در کشور ژاپن قصد تحصیل دارند و در یکی از دانشگاه ها یا مؤسسات  آموزشی می خواهند دوره های تحصیلی یا تحقیقاتی را بگذرانند ، نیاز دارند که ابتدا ویزای تحصیلی ژاپن را بگیرند . 

دانش آموزان ، دانشجویان ، فرهنگیان و پژوهشگران می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند که معمولا در ویزای تحصیلی ژاپن ، امکان اشتغال وجود ندارد و تنها فرد می تواند در ساعت های  محدودی  به صورت پاره وقت کار کند .

ویزای درمانی ژاپن :

با توجه به بالا بودن سطح فناوری های پیشرفته در کشور ژاپن ، درمان بیماری ها در این کشور راحت تر از سایر کشورها است و  همین موضوع ، می تواند دلیل خوبی باشد که ویزای درمانی ژاپن گزینه محبوبی برای خارجی ها تبدیل شود . افراد در صورتی که تمایل به درمان در کشور ژاپن داشته باشند می توانند برای خود و همراهانشان درخواست این نوع ویزا را بدهند . 

ویزای توریستی ژاپن : 

هر توریستی که قصد سفر رفتن به ژاپن را دارد باید قبل از ورود به این کشور ویزای توریستی بگیرد . ویزای توریستی ژاپن یک ویزای اقامت  کوتاه مدت  برای هدف های گشت وگذار ، دیدار دوستان و شرکت در کنفرانس ها یا دوره ها صادر می شود .  بر اساس قوانین گردشگران می توانند تا 30 روز در ژاپن بمانند اما این ویزای توریستی تا 90 روز اعتبار دارد .

گردشگران می توانند برای دو سفر کوتاه در یک دوره 6 ماهه برای ویزای دوبار ورود اقدام کنند .

ضروری است که بدانید ویزای توریستی ژاپن به مسافران اجازه نمی دهد در هنگام اقامت در این کشور به کار مشغول شوند .

ویزای استارتاپ ژاپن :

در میان انواع ویزای ژاپن ، یک نوع از آن وجود دارد که مناسب افراد خلاق و سرمایه گذار است .  متقاضیان می توانند دفتری در ژاپن باز کنند و با استخدام بیشتر از دونفر یا پنج میلیون کسب و کارشان را آغاز کنند .

ویزای استارتاپ ژاپن به اتباع خارجی که به دنبال وضعیت اقامت با سمت مدیر یا مدیریت هستند اجازه می دهد تا برای راه اندازی کسب وکار وآماده شدن برای آن وارد شوند و تا یک سال  اقامت کنند . در صورتی که تمام پیش نیاز های ویزای مدیر یا مدیریت را نداشته باشید ، باز هم جای نگرانی نیست ، هم چنان می توانید با فرستادن برنامه تأیید فعالیت آماده سازی کار آفرینی و دریافت ضمانت و تأییدیه مبنی بر اینکه واجد شرایط دریافت  ویزای استارتاپ ژاپن هستید و مشکلی نخواهید داشت ، برای گرفتن این نوع ویزا گام مهمی بردارید .

ویزای ازدواج ژاپن :

اگر با یک شهروند ژاپنی ازدواج کرده اید ، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای  ازدواج ژاپن باشید که به عنوان ویزای همسر شناخته می شود . 

این ویزاها را می توان برای افرادی صادر کرد که می خواهند تا سه سال در ژاپن بمانند و در صورت مورد نیاز امکان تمدید وجود دارد .

اگر هنوز در ژاپن نیستید ، باید از طریق سفارت محلی ژاپن برای ویزای همسر اقدام کنید . افرادی هم که هم اکنون در ژاپن هستند باید از طریق اداره مهاجرت ژاپن درخواست دهند .

ویزای الکترونیکی ژاپن : 

ویزای الکترونیکی ژاپن سینگل است . یعنی برای هر بار ورود به خاک ژاپن باید اقدام به گرفتن ویزای الکترونیکی ژاپن نمایید . همچنین باید از طریق کردیت کارت یا دبیت کارت اقدام به پرداخت هزینه درخواست ویزای الکترونیکی ژاپن کنید . روند ثبت نام  e – Visa   ژاپن ساده خواهد بود .

مدارک لازم برای گرفتن ویزای ژاپن : 

  • گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد . همچنین دو صفحه خالی مورد نیاز است .
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 1 قطعه عکس 4.5*4.5 با پس زمینه سفید که تمام صورت شما باید قابل مشاهده باشد .
  • یک کپی گواهی شده از شناسنامه خود را تحویل دهید .
  • اگر متأهل هستید ،  گواهی ازدواج  ( در صورت صدور در سال گذشته ) ارائه دهید .
  • نشان دادن هدف سفر به کشور ژاپن و اثبات وجود محل اقامت در ژاپن
  • مدرک توانایی مالی که نشان دهد می توانید در طول اقامت خود در ژاپن از خود حمایت مالی کنید .
  • گواهی وضعیت مالی 6 ماه گذشته خود را ارائه دهید که بانک شما آن را صادر کرده است .
  • اگر به ملاقات کسی  ( دوست یا خانواده )  می روید مدارکی از رابطه خود را وارد کنید ، مانند :
  • برای بستگان و اعضای خانواده : اسناد وضعیت اجتماعی ، مانند گواهی تولد یا ازدواج
  • برای ویزای خانواده و دوستان : مدارکی مانند تصاویری که با یکدیگر دارید ، رسید جزئیات تماس تلفنی ونامه ای که رابطه شما را توضیح می دهد .
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • بیمه مسافرتی ( مطابق با روزهای اقامت در ژاپن )
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی

اعتبار ویزای ژاپن :

اعتبار انواع ویزای ژاپن با یکدیگر تفاوت دارد . برای افرادی است که به قصد تفریح وارد ژاپن می شوند . این ویزا تا حداکثر 90 روز اعتبار دارد و در حالت دو بار ورود حداکثر 6 ماه اعتبار دارد .

ویزای عمومی برای افرادی صادر می شود که می خواهند در فعالیت های فرهنگی شرکت داشته باشند . این ویزا می تواند برای مدت سه ماه تا سه سال صادر شود .

ویزای رسمی ژاپن برای دولت های خارجی یا سازمان های بین المللی صادر می شود که قصد کسب و کار یا فعالیت در کشور ژاپن را داشته باشند .  مدت اعتبار ویزای ژاپن می تواند بین 15 روز تا  پنج سال باشد .

دلایل ریجکت شدن ویزای ژاپن :

دلایل ریجکت شدن ویزای ژاپن مشخص نیست ، زمانی که درخواست گرفتن ویزای شما رد شود ، به هیچ عنوان دلیل ریجکتی برای شما مشخص نمی شود . در صورتی که درخواست ویزای توریستی ژاپن داشته باشید تا 6 ماه پس از ریجکتی ، مجاز به ارائه درخواست مجدد نیستید .

هزینه ی درخواست ویزای توریستی ژاپن :

در صورتی که برای دریافت ویزا از طریق تورهای گروهی اقدام کنید هزینه ی گرفتن ویزا با هزینه ها ی تور از شما گرفته می شود .

اما اگر درخواست ویزای انفرادی داشته باشید باید مبلغ 600 هزار تومان به سفارت این کشور پرداخت کنید .

آدرس و تلفن سفارت ژاپن در ایران :

تهران ، زعفرانیه ، خیابان مقدس اردبیلی ، پلاک 162 واقع است . در صورت نیاز می توانید با این شماره 02122660710  تماس بگیرید . 

توجه داشته باشید که برای درخواست ویزا باید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 8:30 تا 10:30 باید به بخش کنسولی سفارت ژاپن مراجعه کنید .

سوالات متدوال :

1-  گرفتن ویزای ژاپن چقدر طول می کشد ؟ 

از زمانی که شما اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی یا ویزای الترونیکی ژاپن می کنید توصیه می شود 3 ماه زودتر اقدام کنید تا زمانی که سفارت و کنسولگری پاسخ مشخصی به شما ارائه بدهد ،  چندان درگیر نخواهید شد .  معمولا پس از دادن مدارک 5 روز کاری طول می کشد تا جوابتان را دریافت کنید .  لازم است بدانید که در برخی موارد به بررسی بیشتر نیاز است که امکان دارد ارائه مدارک اضافه ، مصاحبه یا استعلام ضروری شود . به طور مثال بررسی درخواست ویزای بلند مدت فردی که فاقد کارت صلاحیت است از چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد .

2-   چه کشورهایی نیاز به ویزای توریستی ژاپن ندارند ؟ 

شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی ، ایالات متحده ، استرالیا و آرژانتین نیازی به گرفتن ویزای توریستی ژاپن ندارند .

3-   آیا با ویزای تجاری ژاپن می توان کار کرد ؟

خیر ، این ویزا برای انجام اموری مانند جلسات کاری ، امضای قرارداد و یا رصد بازار استفاده می شود .

4-  ویزای کار ژاپن دارای چه انواعی است و اعتبار آن چقدر است ؟

دارای دو نوع ویزای کار و ویزای کار حرفه ای بوده  و با حداکثر 5 سال اعتبار صادر می شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیمایش به بالا